دریچه سینما Cineport.ir - ارسال فیلم به جشنواره ها

نوشته شده توسط:مدیریت مدیر سایت | ۰ دیدگاه

دریچه سینما چگونه کار می کند؟

 

ورود به سایت :  http://cineport.ir

 

مجموعه مشاورین دریچه سینما در سال 1388 فعالیت خود را زیر نظر فیلمساز و داور بین المللی بلال طاهری، برای پخش و عرضه موثر  آثار هنری در جامعه بین الملل آغاز نمود و سپس در سال 1391 همزمان با روز ملی سینما، از سامانه هوشمند پخش خود رونمایی کرد ( در اینجا اخبار مربوط به آن را ببینید ) که همواره هدف آن عرضه بهتر و مناسب تر آثار هنرمندان ایرانی در سراسر جهان بود.

دریچه سنیما در سال 1394 با همراهی تیم حرفه ای طراح سایت، اولین پلت فرم ثبت نام آنلاین آسیا را راه اندازی نمود که منجر به کاهش قایل توجه هزینه های ارسال به جشنواره های سراسر دنیا گردید. این مهم به همراه سیاست همیشگی دریچه سینما که  "عدم کسب درآمد" از پروسه ارسال بود باعث شد تا کارمزد ارسال اثر به ده هزار تومان کاهش پیدا کند که اصلی ترین علت وجود هزینه و این پرداخت برای تایید هویت ثبت نام کننده اثر است. البته اگر جشنواره ای برای ثبت نام در بخش های مختلف خود، هزینه ورودی را درخواست کرده باشد، آن هزینه از ثبت نام کننده به ریال توسط دریچه سینما گرفته شده و به دلار به جشنواره پرداخت خواهد شد.

برای بهتر دانستن روند باید با تعریف و کارکرد پلت فرم آشنا شوید. متاسفانه در روزهای اخیر دیده شده که رسانه ها و افرادی با جهل به موضوع و عدم شناخت با این روال عادی جهانی، دست به تبلیغات سو زده اند. در پایان این توضیحات شما فرهیختگان هنرمند نیز با ما همزبان خواهید شد که باید  کارمزد ارسال اثر کاملا صفر بشود.

امید است که این موج روشنگری ایجاد شده باعث کوتاهی دست ویژه خواران و رانت خواران از فرهنگ و هنر باشد.

پلت فرم چیست؟

با توجه به افزایش جشنواره های برگزار شده در سراسر دنیا، افزایش سرعت و کارایی اینترنت، افزایش هنرمندان و آثار تولیدی، نیاز به اعلام فراخوان ها، نیاز به تبلیغات و ... جای خالی سامانه های هوشمندی برای تسهیل فرایند ثبت نام در جشنواره ها و عرصه های بین المللی بسیار احساس می شد. به این دلیل شرکت های بزرگی همچون آمازون با تاسیس پلت فرم ثبت نام آنلاین به کمک فیلمسازان و برگزار کنندگان جشنواره ها آمدند و با توجه به کارآمدی این تلاش به آرامی دیگر پلت فرم ها در سراسر دنیا مشفول به سرویس دهی دو جانبه شدند.

از این میان دو نمونه موفق Filmfreeway و Withoutabox را می توان نام برد که در زیر برخی از مشخصات آن ها را عنوان می کنیم:

. ارایه خدمات رایگان به هنرمندان

- امنیت برای آثار ذخیره شده و محدودیت قابلیت دسترسی عمومی 

- نگه داشتن 100 درصد حقوق مالکیت آثار برای خالق آن ها

- ثبت بی اندازه و بدون محدودیت آثار یک هنرمند بصورت رایگان

- رهگیری و ردگیری آثار ثبت نام شده در جشنواره ها

- مشاوره توسط کارشناسان مجرب بین المللی

- پخش شدن آثار با کیفیت بالا برای داوران

- قابلیت داوری به صورت آنلاین 

- ایجاد صفحه رایگان معرفی اثر با لینک اختصاصی

و ....

 

حالا تمامی این امکانات توسط دریچه سینما به رایگان برای شما هنرمندان فیلم ساز، فیلمنامه نویس و عکاس طراحی و عرضه شده است. این حرکت با استقبال بسیار خوب از طرف جشنواره های بین المللی مواجه شده و باعث شده تا آن ها به صورت مستقیم با دریچه سینما همکاری کنند. این به این معنی است که اکثر جشنواره های موجود در سامانه دریچه سینما (نه تمامی آن ها) توسط برگزار کنندگان اصلی این جشنواره ها گردانده می شوند.

دریچه سینما از برگزار کنندگان جشنواره های داخلی نیز برای استفاده از پلت فرم ثبت نام دریچه سینما دعوت به عمل می آورد.

پس شما می توانید با خیالی راحت به ثبت نام های خود ادامه بدهید و در کنار هزاران کاربری که هم اکنون  و در مدت سه ماهه به خانواده دریچه سینما پیوسته اند بپیوندید و اثر خود را به جشنواره های جهانی عرضه کنید.

 تا به حال بیش از 1100 ارسال از طریق دریچه سینما در این مدت سه ماهه به جشنواره های مختلف صورت گرفته است و ما شما را برای بهتر ارایه کردن آثار هنری تان مشاوره و کمک خواهیم کرد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...